Zgłoszenia serwisowe

Kserokopiarka to urządzenie, które powinno znajdować się praktycznie w każdym biurze. Sprawny obrót dokumentów wymaga, aby móc je wygodnie kopiować, drukować i skanować. Każda instytucja publiczna, biuro, szpital, szkoła i uczelnia powinna być wyposażona w co najmniej kilka takich urządzeń. Dobra kserokopiarka pomoże w zaoszczędzeniu czasu, bo odpowiednie oprogramowanie może sprawić że nawet wielostronicowe arkusze będą się przetwarzały praktycznie samodzielnie. Ułatwi to także codzienną pracę i załatwienie spraw, które wymagają przedstawienie dokumentów w papierowej formie. A jak wybrać dobrą kserokopiarkę, aby zyskać wartościowe opcje i dobrej jakości urządzenie?

Na co zwrócić uwagę wybierając kserokopiarkę?

Wybierając kserokopiarkę warto zwrócić uwagę na kilka parametrów:

  • szybkość pracy – podczas przetwarzania bardzo dużej ilości dokumentów ważny jest czas jaki kserokopiarka potrzebuje na wydrukowanie, zeskanowanie czy skopiowanie 1 strony formatu A4. Jeśli kopiarka będzie zbyt wolna, to z czasem z pewnością przysporzy wielu nerwów. Informacja na temat prędkości urządzenia zwykle podawana jest w parametrach urządzenia i ma wartość przeliczaną na ilość wydrukowanych stron czarno białych na minutę. Im większa szybkość tym lepiej, jednak często wartość ta wiąże się również z wyższą ceną.
  • koszty urządzenia i materiałów eksploatacyjnych – jednym z bardzo ważnych czynników jest cena urządzenia, ale także późniejsze koszty, które trzeba będzie ponieść. Dlatego warto już na samym początku sprawdzić czy są dostępne na rynku części zamienne do danego modelu, jak oceniana jest wydajność bębna i tonera. Jeśli kserokopiarka będzie chłonęła bardzo dużo tuszu, a na rynku brak jest tańszych zamienników, to koszty eksploatacyjne staną się sporym wydatkiem w biurowym budżecie.
  • jakość – często już na pierwszy rzut oka jesteśmy w stanie ocenić czy urządzenie jest porządnie wykonane czy też nie. Warto sprawdzić czy podajnik na papier jest stabilny i dobrze wykonany, czy wyświetlacz kserokopiarki jest wyraźny, a także czy materiały wykończeniowe sprawią, że urządzenie będzie przez wiele lat wyglądało prawie jak nowe. Dzięki temu będzie można po czasie sprzedać urządzenie w lepszej cenie i wymienić na nowe. Wysoką jakością swoich produktów mogą pochwalić się marki takie jak Canon i Xerox.
  • głośność – może się to wydawać fanaberią, ale gdy urządzenie ma pracować przez wiele godzin w biurze to warto, aby pracowało cicho. Warto dopytać producenta o głośność pracy w decybelach, aby praca kserokopiarki nie stała się z czasem uciążliwa i kłopotliwa.
  • ilość dodatkowych opcji – dodatkowymi opcjami może być np. druk dwustronny czy przesyłanie dokumentów za pomocą Wi-fi. Warto rozważyć obecność dodatkowych opcji, które usprawnią i przyspieszą korzystanie z urządzenia wielofunkcyjnego.

jak wybrać kserokopiarkę

Podsumowanie

Dokonując ostatecznego wyboru warto porównać ze sobą kilka modeli i na tej podstawie sprawdzić, które z urządzeń będzie działało najlepiej w danym miejscu. Najważniejsze są potrzeby danego biura i użytkowników kserokopiarki, która ma ułatwić i uprzyjemnić pracę z dokumentami, a nie utrudnić.

Dziękujemy za zgłoszenie, niebawem się z Państwem skontaktujemy.
Oops! Something went wrong while submitting the form
Kontakt
Markor Sp. z o. o.
80-299 Gdańsk
ul. Feniksa 11
NIP: 5842835736, Regon: 525417015
Tel. (58) 555-11-68 do 70
Fax (58) 555-11-68
markor@markor.com.pl
Copyright © 2021 Markor | Polityka prywatności | Regulamin