W biurach wielu firm i organizacji możemy spotkać wiele różnych urządzeń, jednym z nich są skanery biurowe. W obecnych czasach praca bez niego wydaje się niemalże niemożliwa. Czym dokładnie jest to urządzenie i dlaczego warto w nie zainwestować do swojego biura?
Jednym z podstawowych urządzeń, które znajdziemy w biurze, jest skaner biurowy. Służy on przede wszystkim do tak zwanej digitalizacji obrazu zdjęć oraz dokumentów. Czym jest digitalizacja? Jest to nic innego jak proces, w którym dokonuje się przetworzenie fizycznego dokumentu, w wersję cyfrową o wysokiej jakości, która może być traktowana jako pełnoprawny dokument. Korzystanie ze skanera biurowego umożliwia zatem niezwłoczne dostarczenie potrzebnych dokumentów na przykład za pomocą wiadomości e-mail, skracając tym samym drastycznie czas, gdyby zechcieć to wysłać standardowo fizycznie za pomocą poczty pod wskazany adres korespondencyjny.
Proces digitalizacji jest bardzo przydatny podczas porządkowania i archiwizacji różnego rodzaju dokumentów takich jak, chociażby faktury, pisma, zaświadczenia. Posiadają też taką ważną zaletę, że o wiele łatwiej je później edytować, lub wyszukiwać w nich potrzebnych informacji. Warto w tym miejscu jednak dodać, że trzeba przy tym pamiętać o tym, aby tak utworzone pliki właściwie nazwać.
Istnieje kilka rodzajów skanerów biurowych. Zasadniczo wyróżnia się trzy następujące: mobilny, płaski oraz szczelinowy. Każdy ze wspomnianych rodzajów posiada swoje plusy i minusy, co sprawia, że jedne o wiele bardziej nadają się właśnie na skanery biurowe, a inne bardziej na przykład do użytkowania w domu.
Do użytku typowo biurowego przede wszystkim najbardziej zaleca się skaner szczelinowy. Skaner ten nie oferuje co prawda żadnych dodatkowych funkcji poza skanowaniem, jest jednak niezwykle wydajny. Papier przesuwa się w nim dzięki specjalnej rolce. Potrafi zeskanować nawet do kilkudziesięciu stron w minutę. Jest niezwykle przydatny zwłaszcza w biurach dużych firm, gdzie na co dzień pracuje się z ogromną ilością dokumentacji. Tym samym może znacząco usprawnić pracę takiego biura.
Ciekawym pomysłem do biura może być także skaner mobilny, który z racji swoich małych rozmiarów jest łatwy w transportowaniu i z łatwością może być przenoszony między biurami czy gabinetami w pracy, albo nawet zabrany w delegację służbową.
Skaner płaski zaś jest najbardziej uniwersalny. Najczęściej zalecany jest z tego powodu do gospodarstw domowych, jednakże może także znaleźć zastosowanie w biurze do pełnienia podstawowych czynności biurowych.
Jeżeli chodzi o najpraktyczniejszy skaner biurowy, to takim zdecydowanie będzie ten, który jest wyposażony w podajnik ADF. Czym jest ADF? Jest to skrót od słów z języka angielskiego Automatic Document Feeder, co na język polski tłumaczy się jako Automatyczny Podajnik Dokumentów. Skaner wyposażony w taki podajnik znacząco usprawnia prace biurowe, zwłaszcza jeżeli przez dane biuro codziennie przewija się spora liczba dokumentów. Doskonały do systemów windows oraz Mac. Zapraszamy także do skorzystania z naszego serwisu Canon oraz serwisu drukarek.